Az ügyfelek nem válogatnak: ami a szívükön, az a szájukon. Önjelölt számítógép-szervizesként és honlapkészítőként gyakorta kapok olyan megkereséseket, amelyek mosolyra késztetnek. Ezekből válogattam mára egy csokorral.
Ügyfél: Nem tudom letörölni az újraírható DVD-t.
Én: Mutassa meg, hogy csinálja.
Ügyfél: Hát így beteszem a lemezt… iiigen, megnyomom, hogy törlés, és… Na! Ezt írja ki! Nem töröl.
Én: De itt magyarul írja ki önnek a kérdést: Biztosan szeretné törölni a lemezt?
Ügyfél: Igen, azt láttam én is. De azt hittem, hogy csak marháskodik. Nyomjak Igen-t?
Ügyfél: Jó napot kívánok, nekem olyan bajom van, hogy bekapcsoltam a gépemet és azt látom, hogy itten most minden keresztbe van rántva.
Én: Hogy érti, hogy keresztbe van rántva?
Ügyfél: Hát úgy, ahogy mondom. Így e, sutty! Az egész! Minden!
(Később kiderült, hogy WiFi nem volt a laptopon.)
Ügyfél: Jó napot kívánok! Olyan bajom van énnekem, hogy ez a számítógép csörög-csattog.
Én: Földre tetszett ejteni? Vagy ráesett valami?
Ügyfél: Neem, nem, semmi, csak amikor ma reggel bekapcsoltam irdatlanul csörömpölt. Azóta is csinálja. Meg tudná nézni?
(Kimegyek házhoz, kiderült, hogy beállított különböző rendszerhangokat a kattintáshoz, így a számítógép minden egyes kattintáskor lejátszott teljes hangerőn egy hangot. Az csörgött.)
Ügyfél: Jó napot kívánok, azért hívom magát, mert elmosódott a kép.
Én: Vibrál? Csíkos a kép?
Ügyfél: Neeem, semmi ilyesmi, csak elmosódott és semmit nem látok. Homályos lett az egész.
(Kiderült, hogy véletlenül nyomva tartotta a Ctrl billentyűt és úgy görgetett lefelé a böngészőben, ezáltal a nagyítást a lehető legkisebbre vette.)
És a legjobb, ami pályafutásom alatt történt velem:
Ügyfél: Halló, jó napot kívánok! Én egy gabonatároló csarnokot szeretnék építeni. Pályázatosat. Mondhatom a méreteket?
Én: Hát… én igazából honlapok készítésével és számítógépszervizzel foglalkozom.
Ügyfél: Értem. Akkor e-mailben küldjem?