Simple by OTP – Mobilfizetés egyszerűen

Miután megszoktuk, hogy bankkártyánkat nem kell a terminálba dugdosni, elég csak ahhoz hozzáérinteni, itt az újabb csavar: a fizetéshez immáron a bankkártyánkra sincs szükség.
A technológia jó ideje létezik, most azonban a speciális SIM-kártya és az egy banktól való függőség is megoldódni látszik.

 

– Így se fizetett még nálam senki.
– Először láttam ilyet.
– Pin kód, zöld… ja, nem. Miért nem kér PIN-kódot?

Ilyen és ehhez hasonló megjegyzéseket tesznek az eladók, amikor a megvásárolt áruért telefonnal fizetek. Legtöbbjük még nem tapasztalt ilyesmit, de olyannal is találkoztam, aki megkérdezte, hogy a telefon tokjában van a bankkártya? Nos, lényegében igen, de nem úgy, ahogy ő gondolta, hiszen itt a fizetésre használt eszköz maga a telefon.

Mi kell hozzá?

Amit én használok, az a következő:

Ezen opciók teszik lehetővé a legkényelmesebb fizetést. Ha nincs OTP-s számlánk, az se baj, ugyanis egy virtuális számlára utalhatunk pénzt, amit majd a mobilunkkal el is költhetünk, de itt ugye képbe jön a külön utalás költsége és kényelmetlensége, bár szorult helyzetben (otthon felejtett bankkártya) életmentő lehet, ha tudunk a telefonunkkal fizetni. Egyébként a Simple alkalmazás bármely bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express kártyákat elfogadja,

Egyszerű ez? Én is meg tudom csinálni?

Persze, igazán nem nagy kaland. Az alkalmazás telepítése után regisztráció van, majd egy igazoló sms-t kapunk. Ezt követően van lehetőség már meglévő bankkártyánkat az alkalmazáshoz rendelni. Ezután pedig már nyomkodhatjuk is telefonunkat a terminálhoz mindenhol, ahol lehetőség van érintéses (PayPass) fizetésre. Nálam az első fizetés nem jött össze (Rossmann), de azóta minden megy flottul. Annyi a dolgunk, hogy a telefon feloldása után azt ugyanúgy a PayPass terminálhoz kell érinteni (lehetőleg ott, ahol az NFC chip van), mint a bankkártyát. Nem kell az alkalmazást külön elindítani, semmire nincs szükség, csak oda kell érinteni és már fogy is a pénzünk. 🙂

Mennyi a díja?

Ez a legjobb az egészben. Se havidíj, se tranzakciós díj nincs. Természetesen a bankkártyánk éves díja és a számlacsomagunk havi díja ugyanúgy megmarad, de a Simple használatáért nem kell külön díjat fizetni. Hozzá kell tenni, hogy ha külön Simple kártyát igényelünk, annak van plusz díja, de ezt a bank 2018. február 28-ig elengedi. Az utána alkalmazott díjakról itt olvashatsz bővebben.

Ez akkor most nagy vagányság?

Hát persze! Egyrészt kényelmes, mert a pénztárcánkat sem kell elővenni. Másrészt biztonságos: a kártyaadatok nem a telefonon vannak tárolva és a fizetés csak úgy működik, ha ujjlenyomattal, mintával, vagy jelszóval zárjuk a telefonunkat. (A feloldás azonosít, ezért nem kell PIN-kód. Ha nem akarjuk így zárni telefonunkat, akkor minden fizetés előtt meg kell adni Simple jelszavunkat.) Harmadrészt pedig, ahogy a cikk elején is olvashattad, kevesen használják még, így teljesen futurisztikus élmény. (Városunkban legalább öt üzletben én voltam az első telefonos fizető a pénztárosok elmondása szerint.)

Bízom benne, hogy a cikk olvasása kedvet hoz a mobilfizetés kipróbálására. Való igaz, hogy van némi feltétel (például hogy legyen NFC-chip a telefonban, vagy úgy általában véve legyen költhető pénzünk egy számlán), de ha minden adott és még ingyen is van, akkor miért ne tennél egy próbát?

HIRDETÉS